Виховна работа

Виховна система Введенського навчально-виховного комплексу “Я особистість”

Французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері писав: “Для життя необхідні: сонце, свобода і маленька квіточка”.

Наші діти – це наше життя, наше майбутнє, майбутнє України. Як квіти, вони виростають з маленької зернинки і тягнуться до сонця. Вони набирають сили  з  батьківського  та  педагогічного  життя.  Розквітають      і наповнюються їх любов’ю та мудрістю.

Тому ми своєю емблемою виховної системи обрали жовтий соняшник – символ сонця і дитини, зростаючий на сторінках розкритої книги – символ мудрості. Соняшник тягнеться до блакитного неба – символу миру і свободи, знаходячись під опікою турботливих вчителів і батьків.

Наша емблема відображає основне покликання: з любов’ю і турботою, спільно з батьками навчати і виховувати громадянина, патріота нашої Батьківщини.

Організація виховної роботи здійснюється відповідно до таких нормативно-правових документів:

Укази Президента України
1. «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» 12.06.2015 № 334.
2. «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни» від 24.03.2015 № 169.
3. «Про День Гідності та Свободи» від 13.11.2014 № 872.
4. «Про День Соборності України» від 13.11.2014 № 871.
5. «Про День захисника України» від 14.10.2014 № 806.

Розпорядження, Постанови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
1. Постанова «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» від 12.05.2015 р. № 373-VIII.
2. Постанова «Про затвердження Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року» від 26.03.2013 № 717.
3. Розпорядження «Про затвердження плану заходів щодо інтеграції біженців та осіб, які потребують додаткового захисту, в українське» від 22.08.2012.
4. Розпорядження «Деякі питання військово-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 27.08.2010 року №1718-р.
5. Розпорядження «Про затвердження плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини» від 08.12.2009 №1494-р.

Концепції
1. Концепція екологічної освіти України
2. Концепція патріотичного виховання учнівської молоді
3. Концепція превентивного виховання
4. Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків
5. Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах
6. Концепція сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» на 2012-2021 роки

Накази Міністерства освіти і науки України
1. «Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти» від 24.06.2015 № 1/9-302.
2. «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді» від 28.05.2015 № 582.
3. «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 16.06.2015 № 641.
4. «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» від 27.10.2014 № 1232.
5. «Про скасування наказу МОН від 24.05.2007 №420 «Про  використання мобільних телефонів під час навчально-виховного процесу» від 07.08.2014 №910.
6. «Про Програму патріотичного виховання учнівської та студентської молоді в навчальних закладах України та План заходів Естафети Перемоги на 2013-2015 роки» від 21.10.2013 № 1453.
7. «Про затвердження Плану заходів щодо запобігання порушення серед дітей, попередження жорстокого поводження з ними» від 21.02.2013 №176.
8. «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з формування громадянської культури та підвищення рівня толерантності у суспільстві» від 11.06.12 № 677.
9. «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» від 31.10.2011 №1243.
10. «Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї» від 30.06.2011 № 714.
11. «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2010 № 2140» від 30.12.2010 №1313.
12. «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України від 21 січня 2010 року № 1824 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв» від 29.03.2010 № 255.
13. «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми» від 01.02.2010 № 59.
14. «Про затвердження плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини» від 22.01.2010 № 28.

Листи та методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України
1. «Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти» від 24.06.2015 № 1/9-302.
2. «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі» від 23.04.2015 № 1/9-211.
3. «Щодо відвідування музеїв та навчально-тематичних екскурсій» від 08.05.2015 № 1/9-235.
4. «Про відзначення 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» від 17.10.2014 № 1/9-543.
5. «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання» від 27.11.2014 № 1/9-614.
6. «Щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей» 28.10.2014 № 1/9-557.
7. «Про використання методичних матеріалів щодо організації навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності» від 16.06.2014 № 1/9-319.
8. «Про проведення заходів щодо протидії тероризму» від 25.07.2014 № 1/9-372.
9. «Про особливу відповідальність педагогічних та науково-педагогічних працівників» від 29.07.2014 № 1/9-382.
10. «Про проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів щодо уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації» від 30.07.2014
№ 1/9-385.
11. «Про проведення Уроків мужності» від 13.08.2014 № 1/9-412.
12. «Щодо проведення уроків та виховних заходів з питань протимінної безпеки населення та дітей у загальноосвітніх навчальних закладах» від 19.08.2014 №1/9-419.
13. «Про організацію фотовиставки» від 28.08.2014 № 1/9-429.
14. «Щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей від 28.10.14 № 1/9-557.
15. «Щодо профілактичної роботи з запобігання правопорушенням та злочинності серед дітей та учнівської молоді» від 11.02.2013 № 1/9-96.
16. «Про впровадження навчальних програм «Сімейні цінності» від 02. 04.2013 № 1/9-235.
17. «Про співпрацю з Національною організацією скаутів України» від 26.07.2013 № 14.1/10-2592.
18. «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи» від 27.07.2012 №1/9-530.
19. «Щодо громадянської освіти та виховання в навчальних закладах» від 09.08.2012 № 1/9-557.
20. «Про виховання культури поведінки учнів» від 30.07.2010 № 1.4/18-3127.

Головною метою виховання школярів в НВК є 

Формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал; розвиток моральної свідомості, самосвідомості, мотивів поведінки, формування високоінтелектуальної особистості з громадянською позицією.

Тема виховної діяльності в навчальному закладі:

«Формування компетентностей, ціннісних ставлень і суджень дітей та учнівської молоді, необхідних для успішної самореалізації як «особистість – цілісна, всебічно розвинена й здатна до критичного мислення, патріот з активною позицією, новатор, здатний змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя».

Виховні засади в НВК спрямовані на створення умов для формування такої особистості, утвердження в учнівському середовищі ідей дружби, гуманізму, взаємоповаги і взаємоспівробітництва на принципі толерантності, виховання поваги до народних традицій, державних і народних символів, формування здорового способу життя.

Мета виховної діяльності в навчальному закладі: 

Створення умов для індивідуального розвитку школярів, їх особистісних досягнень, найбіш повної реалізації дитини в різних видах позаурочної діяльності, розвиток здібностей і інтересів школярів, їх життєвих компетентностей, виконання ними різних соціальних ролей у виховному середовищі НВК.

Мета виховання реалізується через основні види виховної діяльності дитини в дитячих організаціях «Країна Барвінкова» та «Веселкова республіка», органи шкільного самоврядування «Шкільний парламент». На основі напрямків виховання, визначених програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»:

  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, до людей;
  • ціннісне ставлення особистості до себе;
  • ціннісне ставлення особистості до природи;
  • ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва;
  • ціннісне ставлення особистості до праці

через педагогічний супровід діяльності школярів.